«ΕΞΗΛΘΕΝ Ο ΣΠΕΙΡΩΝ ΤΟΥ ΣΠΕΙΡΑΙ
ΤΟΝ ΣΠΟΡΟΝ ΑΥΤΟΥ»
(Λουκ.η΄5).
Ἔτσι, λοιπόν, εὐδοκίᾳ τοῦ Πατρός καί συνεργείᾳ τοῦ Ἁγίου Πνευματος», «ἐξῆλθεν ὁ λευκός ἵππος καί ὁ πάλλευκος καβαλλάρης» «Ἐξῆλθε νικῶν καί ἵνα νικήσῃ» (Ἀποκ. στ΄ 2). Ποιός, λοιπόν, ἐξῆλθεν; Ὁ «Ἀμνός τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τήν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου»(Ἰωάν. α΄29), ἐξῆλθεν ἐκ τῶν οὐρανῶν καί ἔρχεται κοντά μας ἀπό ἄπειρη, γιά τά πλάσματά Του ἀγάπη. Ὁ Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ ἐξῆλθεν, ἄφησε τό Θεϊκό Του Θρόνο. Τέλειος Θεός, ἔγινε καί τέλειος ἄνθρωπος. «Ὁ Λόγος σάρξ ἐγένετο καί ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν»(Ἰωάν. α΄14). «Ἐξῆλθεν»καί ἔρχεται κοντά μας, γιά νά ἁπαλύνῃ τόν πόνο μας, νά σπογγίσῃ τά δάκρυά μας, νά θεραπεύσῃ τά τραύματά μας, νά μᾶς ἐνισχύσῃ στόν ἀγῶνα μας κατά τῆς ἁμαρτίας, νά μᾶς ἐνδυναμώσῃ στήν πάλη μας κατά τοῦ κακοῦ μας ἑαυτοῦ, κατά τοῦ κόσμου, πού «ὅλος ἐν τῷ πονηρῷ κεῖται» καί κατά τοῦ πατρός τῆς Ψευτιᾶς καί τῆς Ὑποκρισίας, τοῦ Διαβόλου. Ἔρχεται νά μᾶς ἀναστήσῃ, νεκρούς ὄντας τῇ ἁμαρτίᾳ, καί νά μᾶς καλέσῃ νά Τόν ἀκολουθήσωμεν, μέ τή θέλησί μας, γιά νά μᾶς ἀνεβάσῃ εἰς ὕψη θείας ἀναβάσεως, ἕως στό Θρόνο τοῦ Θεοῦ-Πατρός. Γι’ αὐτόν ἀκριβῶς τό λόγο «Ἐξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τόν σπόρον αὐτοῦ»(Λουκ. η΄5). Αὐτός ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ὁ Ἀληθινός Μεσσίας, εἶναι ὁ «σπορεύς». Καταδέχεται καί συγκαταβαίνει, ἐξέρχεται καί ἔρχεται κοντά μας καί σπέρνει στίς καρδιές τῶν ἀνθρώπων τό σπόρο Του, τό λόγο τοῦ Θεοῦ, τόν ζωοποιόν Του λόγον, μέ σκοπόν νά μᾶς ἀναστήσῃ πεσόντας καί νεκρούς ὄντας τῇ ἁμαρτίᾳ. Προϋπόθεσις βέβαια εἶναι νά πιστέψουμε σ’ Αὐτόν, νά τοῦ ἀνοίξουμε τήν καρδιά μας, νά ἐγκολπωθοῦμε τό Εὐαγγέλιον τῆς Ἀγάπης Του καί, μέ τή Θέλησί μας, νά τό κάνουμε «πρᾶξι» στήν καθημερινή μας ζωή. Μᾶς βεβαιώνει δέ καί λέγει: «Ἀμήν ἀμήν λέγω ὑμῖν ὅτι ὁ τόν λόγον μου ἀκούων καί πιστεύων τῷ πέμψαντί με ἔχει ζωήν Αἰώνιον, καί εἰς κρίσιν οὐκ ἔρχεται, ἀλλά ἔχει ἤδη μεταβῆ, ἀπό τόν πνευματικόν τῆς ἁμαρτίας θάνατον, εἰς τήν ἀθάνατον καί αἰωνίαν ζωήν» (Ἰωάν. ε΄ 24 ἑξ.).Καί πραγματικά ἐκεῖνος πού πιστεύει στό Χριστό καί ἀκούει τόν ζωοποιόν Του λόγον, ἀγωνιζεται καί νικᾷ τό Κακόν καί τήν ἁμαρτίαν. Τό Ἅγιον Πνεῦμα λέγει ὅτι ὡς νικητής, δέν θά ἀδικηθῆ ἀπό τον πνευματικόν καί αἰώνιον θάνατον: «Ὁ νικῶν οὐ μή ἀδικηθῇ ἐκ τοῦ θανάτου τοῦ δευτέρου» (Ἀποκ. β΄11). Πράγματι δέ «μακάριος καί ἅγιος θά εἶναι ἐκεῖνος, πού, ἀκούει τό λόγο τοῦ Χριστοῦ καί θά ἔχῃ μέρος στήν ἀνάστασιν τήν πρώτην...» (Ἀποκ. κ΄ 6).
Γι’ Αὐτόν τό λόγο «ἐξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τόν σπόρον αὐτοῦ». «Ἐξῆλθεν» καί ἔρχεται ἀθόρυβα κοντά μας, «πρᾷος καί ταπεινός τῇ καρδίᾳ», «ὡς αὔρα λεπτή». Δέν μᾶς ἐξαναγκάζει, ὡς Παντοδύναμος. Μᾶς καλεῖ, ὡς Πανάγαθος. Σπέρνει στίς καρδιές μας τό Λόγο Του καί περιμένει νά βλαστήσῃ στήν καρδιά μας ὁ θεῖος λόγος καί νά φέρῃ τούς καρπούς τοῦ Πνεύματος(Γαλάτ.ε΄22).
«Ἐξῆλθεν»
καί ἔρχεται κοντά μας μέ τρυφερότητα καί ἀγάπη καί «ἵσταται ἐπί τήν θύραν
καί κρούει» καί περιμένει νά ἀκούσουμε τή φωνή Του καί νά Τοῦ ἀνοίξουμε
τήν καρδιά μας. Ἀπό τήν στιγμήν τῆς πτώσεως τοῦ ἀνθρώπου καί τῆς ἀπομακρύνσεως ἀπό
τόν Θεόν, διά τῆς Παρακοῆς, «ἵσταται ἐπί τήν Θύραν καί κρούει...»
:
«Ἰδού ἕστηκα ἐπί τήν θύραν καί κρούω· ἐάν τις ἀκούσῃ τῆς φωνῆς μου καί ἀνοίξῃ τήν θύραν, καί εἰσελεύσομαι πρός αὐτόν καί δειπνήσω μετ’ αὐτοῦ καί αὐτός μετ’ ἐμοῦ»( Ἀποκ.γ΄20).
Μέγα
τό Μυστήριον τῆς Οἰκονομίας τοῦ Θεοῦ! Δέν τό χωράει ὁ νοῦς μας.
Εἶναι «ὑπέρ λόγον καί ἔννοιαν». Προσεγγίζεται μόνον μέ τόν πυρῆνα τῆς
ψυχῆς, μέ τήν ὀρθόδοξον Πίστιν. Δόξα στήν ἄφατη μακροθυμία Σου, Κύριε!
Πάλι μιλήατε στην ψυχή μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάλι γονατίσαμε μαζί σας.Πάλι υψώσαμε το βλέμμα μας στον ουρανό.Και πάλι θα πούμε όλοι μαζί. Συγχώρησέ μας Κύριε. Φώτισε τα σκοτάδια μας και κανε να φυτρώσει ο λόγος σου ως καρπός στις ψυχές μας. Τούτο θεορώ πως είναι και το ποθητο. Με τη χάρη του θεού το καταφέρατε. Σας ευχαριστούμε πολυ...