Πέμπτη 11 Απριλίου 2019

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ





Ἡ Μαρία ἡ Αἰγυπτία

καί

ὁ δαίμονας τῆς πορνείας



ἐποχή μας σίγουρα εἶναι ἡ ἐποχή τοῦ Ἀντιχρίστου. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης, ὀ Εὐαγγελιστής τῆς ἀγάπης, λέγει: «Παιδιά μου, ἀκούσατε ὅτι ὁ ἀντίχριστος ἔρχεται καί, πραγματικά,  τώρα πολλοί ἀντίχριστοι ἔχουν ἔλθει» (Α΄Ἰωάν. β΄ 18).

Οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι σήμερα, ἄν ὄχι ὅλοι, δέν ἔχουν στήν καρδιά τους ἀγάπην πρός τόν Θεόν καί Πατέρα, ἀλλά, μακράν τοῦ Θεοῦ εὑρισκόμενοι, κυριαρχοῦνται ἀπό τήν ἐπιθυμία τῆς σαρκός, ἀπό τήν ἐπιθυμία τῶν ὀφθαλμῶν καί ἀπό τήν ἀλαζονία τοῦ βίου (πρβλ. Α΄Ἰωάν. β΄16). Εἶναι δέ φανερόν, ὅπως λέγει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ὅτι «ἡ σάρξ  ἐπιθυμεῖ κατά τοῦ Πνεύματος, τό δέ Πνεῦμα κατά τῆς σαρκός· ταῦτα δέ ἀντίκειται ἀλλήλοις» (Γαλάτ. ε΄ 17). Καί τονίζει ὁ Παῦλος ὅτι «εἶναι φανερά τά ἔργα τῆς σαρκός. Καί αὐτά εἶναι μοιχεία, πορνεία, ἀκαθαρσία, ἀκολασία, εἰδωλολατρία, μαγεία, ἐχθρότης, φιλονεικίαι, ζυλοτυπίαι, θυμοί, ραδιουργίαι, διχόνοιαι, αἱρέσεις, φθόνοι, φόνοι, μέθαι, ἀσωτίαι καί τά ὅμοια μέ αὐτά, διά τά ὁποῖα σᾶς προειδοποιῶ, καθώς καί ἄλλοτε σᾶς προειδοποίησα, ὅτι ἐκεῖνοι πού κάνουν παρόμοια πράγματα δέν θά κληρονομήσουν τή βασιλεία τοῦ Θεοῦ» (Γαλάτ. ε΄ 19-21).

Δυστυχῶς, οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι, σήμερα, κυριευόμαστε ἀπό  τό φρόνημα τῆς σαρκός, πού εἶναι ἔχθρα εἰς Θεόν καί φέρει στήν ψυχή καί τή ζωή μας τό Θάνατο(πρβλ. Ρωμ. στ΄ 6-7).

Μία δέ ἀπό τίς πιο φοβερές πληγές τῆς ἐποχῆς μας, σέ παγκόσμια κλίμακα, εἶναι  ἡ πορνεία καί ἡ μοιχεία. Ὅταν κυριεύσῃ τήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου, τό πάθος αὐτό, ὁ δαίμονας τῆς πορνείας καί τῆς μοιχείας, τόν τυφλώνει, δέν βλέπει δέν ἀκούει, δέν αἰσθάνεται τό Χρέος, διαλύει τά πάντα καί διαλύεται. Ὅταν μπῆ ὁ διάολος αὐτός μέσα του,  αὐτό «τό πνεῦμα τό ἄλαλον καί κωφόν, ὅπου ἄν αὐτόν καταλάβῃ, τόν ρίχνει κάτω καί ἀφρίζει καί τρίζει τά δόντια του καί ξηραίνεται» (Μάρκ. θ΄17-18).

Σέ κάθε ἐποχή ὑπῆρχαν δαιμονόπληκτοι ἀπό τό πάθος τῆς πορνείας καί τῆς μοιχείας, ἀλλά πολύ περισσότερο σήμερα ὑπάρχουν ταλαίπωρες ψυχές, δυστυχισμένες καί ἀξιοθρήνητες, ἀδύνατες ψυχές, πού  καταλαμβάνονται  ἀπό αὐτό τό δαιμόνιο  καί  ἐγκληματοῦν κατά τοῦ ἑαυτοῦ τους καί κατά τῶν πλησίον τους. «Ποδοπατοῦν «τά ὅσια καί τά ἱερά».

Σπᾶνε τά ἱερά δεσμά καί ἐλαύνονται ὑπό τοῦ δαίμονος (τῆς πορνείας καί τῆς μοιχείας) εἰς τάς ἐρήμους, εἰς τά καταγώγεια καί σέ τόπους ἀκολασίας, γιά νά ἱκανοποιήσουν τό ὀλέθριο πάθος τους. ’Αδιαφοροῦν γιά τόν πόνο, τή θλῖψι καί τήν Ὀδύνη, πού προκαλοῦν  στήν Οἰκογένειά τους. Κυριευμένοι ἀπό τό ὀλέθριο πάθος τους θανατώνουν τό γάμο τους, διαλύουν τήν Οἰκογένειά τους, βυθίζουν  στήν ἀπόγνωσι καί τήν ἀπελπισία, τόν πιστό ἤ τήν πιστή σύντροφο τους, δηλητηριάζουν τίς ψυχές τῶν παιδιῶν, ὅπου ὑπάρχουν καί τά τραυματίζουν θανάσιμα.

Δέν ὁδηγοῦν μόνον τήν ψυχή τους στό Θάνατο, ἀλλά καί διατρέχουν ἀνά πᾶσαν στιγμήν τόν κίνδυνον νά προσβληθοῦν ἀπό διάφορα, πολύ ἐπικίνδυνα Σεξουαλικά Μεταδιδόμενα Νοσήματα (ΣΜΝ):   AIDS, Σύφιλη, βλεννόρροια (Γονόρροια), Μαλακά κλπ. Τό μέγεθος τοῦ ἐγκλήματος φαίνεται στόν ἔγγαμο ἄπιστο σύζυγο ἤ τήν ἄπιστο σύζυγο.

Ὁ Πάνσοφος καί πανάγιος Θεός εὐλογεῖ τή νόμιμη (τήν ἔννομον) συζυγίαν καί τήν ἐξ αὐτῆς παιδοποιῒαν. Καί ὁ Ἀπόστολος Παῦλος λέγει «φεύγετε τήν πορνείαν» (Α΄Κορινθ. στ΄ 18) καί συνιστᾶ:

«Διά δέ τάς πορνείας(πρός ἀποφυγήν τῆς πορνείας), ἕκαστος τήν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἐχέτω, καί ἑκάστη τόν ἴδιον ἄνδρα ἐχέτω» (Α΄Κορινθ. ζ΄ 2).

Εἶναι ἀλήθεια ὅτι εἶναι φοβερό τό δαιμονικό αὐτό πάθος καί βυθίζει τόν ἄνθρωπο στή λάσπη, στή βρομιά, στό βόρβορο. Καί θεωρῶ ὅτι εἶναι ἀξιοθρήνητες οἱ Ψυχές, πού κυριεύονται ἀπό αὐτό τόν δαίμονα τῆς πορνείας καί τῆς μοιχείας.

Ὁ δαίμονας τῆς πορνείας, ὁ ψιθυριστής ψιθυρίζει σέ κάθε ἁμαρτωλό, καί τοῦ λέγει ὅτι μέ τά τόσα ἁμαρτήματα, πού ἔχει κάνει, δέν πρόκειται νά σωθῇ. Θέλει νά τόν ὁδηγήσῃ στήν ἀπελπισία. Ὁ Ἅγιος Μακάριος ὁ Αἰγύπτιος, λέγει σέ ὅλους τούς ἁμαρτωλούς νά μήν ἀπελπίζονται, διότι ἔχουμε τώρα ἔγγραφες τίς μαρτυρίες ὅτι θά σωθοῦμε , ἀρκεῖ νά μετανοήσουμε εἰλικρινά καί ἔμπρακτα.

  Χριστός, πού εἶναι ὁ μόνος Κριτής, λέγει: ἐγώ  δέν ἦλθα νά κρίνω, ἀλλά νά σώσω τόν κόσμο. Ἦλθα νά καλέσω ἀμαρτωλούς εἰς μετάνοιαν καί ὅτι γίνεται μεγάλη χαρά στόν οὐρανό ἐπί ἐνί ἁμαρτωλῷ μετανοοῦντι».


Καί ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία προβάλλει πρός μίμησιν τό παράδειγμα εἰλικρινοῦς μετανοίας τῆς Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας, ἡ ὁποία εἶχε κυριευθῆ ἀπό τό δαίμονα τῆς πορνείας καί ὁ Κύριος, ὡς ἄπειρη ἀγάπη καί Ἔλεος, τήν κάλεσε μέ ἕνα θαυμαστό τρόπο κοντά Του, καί τήν ἔφερε σέ βαθειά συναίσθησι τῆς ἁμαρτωλότητός της  καί σέ εἰλικρινῆ μετάνοια.

Ὅταν ὁ δαίμονας τῆς πορνείας τήν ὡδήγησε νά ἀσκήσῃ τό ἐπάγγελμά της ἀκόμη καί μέσα στό Ναό τῆς Ἀναστάσεως, δέν τῆς ἐπέτρεπε τήν εἴσοδο στό Ναό. Τότε ἦλθε σέ συναίσθησι τῆς ἁμαρτωλότητός της καί μετενόησε. Καί ἔτσι μπόρεσε καί εἰσῆλθε στό Ναό. Γονάτισε μπροστά στήν Εἰκόνα τῆς Παναγίας καί τῆς ἔδωκε τήν ὑπόσχεσι ὅτι μέ τή χάρι τοῦ Κυρίου καί τίς δικές της πρεσβεῖες, θά νικήσῃ τό πάθος της καί δέν θά ξαναγυρίσῃ πίσω στό Κακό. Προσκύνησε τήν εἰκόνα τῆς Μεγαλόχαρης καί τόν Τίμιον Σταυρόν καί πῆγε στήν ἔρημο τοῦ Ἰορδάνου καί πάλαιψε ἐκεῖ σαράντα χρόνια, μέ Προσευχή καί Νηστεία. Νίκησε τά Πάθη καί τό διάβολο τῆς πορνείας, καί ἁγίασε καί ἔγινε δεκτή στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.

Ὁ ἅγιος Ἰάκωβος λέγει: «ἀντίστητε τῷ διαβόλῳ, καί φεύξεται ἀφ’ ὑμῶν· ἐγγίσατε τῷ Θεῷ, καί ἐγγιεῖ ὑμῖν» (Ἰάκ. δ΄ 7-8).

Ὅπου κι’ ἄν βρισκώμαστε, ὅποιοι κι’ ἄν εἴμαστε, ὅτι κι’  ἄν κάνουμε, ὁ Κύριος μᾶς ἐπισκέπτεται καί μᾶς καλεῖ κοντά του, ἀρκεῖ νά μετανοήσουμε εἰλικρινά, ὅπως εἰλικρινά μετενόησε ἡ Μαρία ἡ Αἰγυπτία. 




«Ἡ πρώην ἄσωτος γυνή, ἄκουσε τή φωνή τοῦ Θεοῦ, καί, ξαφνικά, ἔγινε φρόνιμη καί σώφρων. Ἦλθε σέ συναίσθησι τῆς ἁμαρτωλότητός της καί μετενόησε. Μίσησε τά ἔργα τῆς  αἰσχρᾶς ἁμαρτίας καί τίς ἡδονές τοῦ σώματος. Συνησθάνθη τήν πολλήν ντροπή καί τήν ὀδύνη τῆς κολάσεως, πού πρόκειται νά ὑποστοῦν οἱ ἀμετανόητοι πόρνοι καί ἄσωτοι, ἐκ τῶν ὁποίων ἀκριβῶς πρῶτος εἶμαι ἐγώ καί κατατρομάζω, ἀλλά ἐμμένω στή φαύλη συνήθεια ὁ ἄμυαλος. Ὅμως ἡ πόρνη γυναῖκα καί κατατρόμαξε, ἀλλά καί προσπάθησε, καί πολέμησε τό  ὀλέθριο πάθος, χωρίς καθυστέρησι, γρήγορα, ταχύ. Ἦλθε πρός τόν Λυτρωτήν καί φώναξε δυνατά: Φιλάνθρωπε καί Οἰκτίρμον, λύτρωσέ με ἀπό τό Βόρβορο τῶν ἔργων μου»




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου