Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (τῶν Ἁγίων Πάντων).






Πρότυπα ἁγίας  ζωῆς.





Τήν Α΄ Κυριακή, μετά τήν Κάθοδο τοῦ Ἁγίου Πνευματος, ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία ὥρισε νά ἑορτάζωμεν τήν Ἑορτή τῶν Ἁγίων Πάντων. Ἔτσι ἐξηγεῖ καί τόν σκοπόν τῆς ἀποστολῆς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, εἰς τούς πιστούς Μαθητάς τοῦ Χριστοῦ.



Τό Ἅγιον Πνεῦμα, τό τρίτον πρόσωπον τῆς Μιᾶς , ἁγίας καί ὁμοουσίου Τριάδος, τό ὁποῖον ἐκπορεύεται ἀπό τόν Πατέρα καί πέμπεται στόν κόσμο, διά τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, σκοπόν ἔχει νά μᾶς φωτίζῃ, νά μᾶς ἁγιάζῃ, νά μᾶς θερμαίνῃ, νά μᾶς στηρίζῃ, νά μᾶς παρηγορῇ, νά μᾶς ἐνισχύῃ στόν πνευματικό μας ἀγῶνα καί νά μᾶς ὁδηγῇ εἰς πᾶσαν τήν ἀλήθειαν.
Ὁ Χριστός, ὁ Πρῶτος Παράκλητος, ὁ Πρῶτος Παρηγορητής, μετά τήν Ἀνάστασίν Του, μᾶς ὑποσχέθηκε ὅτι θά εἶναι καί εἶναι παντοτινά μαζί μας ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι. Μᾶς στέλνει τόν «ἄλλον Παράκλητον», νά μένῃ μαζί μας καί νά μᾶς θυμίζῃ ὅλα, ὅσα μᾶς ἔχει διδάξῃ ὁ Ἰησοῦς Χριστός καί νά μᾶς συνοδεύῃ στήν ἀνοδική μας πορεία, ἀπό τό· «κατ’ εἰκόνα, εἰς τό καθ’ ὁμοίωσιν», ὥστε νά πραγματοποιήσουμε τόν τελικόν σκοπόν τῆς ζωῆς μας
ἐπί τῆς γῆς, πού εἶναι ἡ Θέωσις, νά γίνουμε θεοί κατά


 χάριν, σύμφωνα μέ τό πανάγιον Θέλημα τοῦ Θεοῦ πού λέγει: «Ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγώ Ἅγιός εἰμι» (Λευϊτ. κ΄7,26. Α΄Πέτρ. α΄16), «Ἔσεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι, ὥσπερ ὁ Πατήρ ὑμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς τέλειός ἐστιν» (Ματθ. ε΄ 48).





Ὁ Κύριος μᾶς καλεῖ κοντά Του, διότι εἶναι Ἀγαθός καί μεταδοτικός τοῦ ἀγαθοῦ. Δέν μᾶς ἐξαναγκάζει. «Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν...», «Ἐάν τίς διψᾷ ἐρχέσθω πρός με καί πινέτω ὕδωρ ζωῆς δωρεάν». Ζητεῖ τή συγκατάθεσί μας. Ζητεῖ τήν καρδιά μας, τήν ἀγάπη μας.
Οἱ Ἅγιοι Πάντες, γνωστοί καί ἄγνωστοι, ἄνοιξαν τήν καρδιά τους στό Χριστό. Πίστεψαν στόν Ἰησοῦν Χριστόν, τόν Υἱόν τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος, ὁ ὁποῖος ἐταπείνωσεν ἑαυτόν, γενόμενος ὑπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δέ σταυροῦ. Πίστεψαν καί ἀφοσιώθηκαν στό Χριστό. Τόν λάτρεψαν «ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ» καί, μέ τή Χάρι Του, ὁμολόγησαν τήν Πίστιν τους στό Χριστό ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων. Θυσίασαν τή ζωή τους, γιά τό Χριστό, γι’ αὐτό καί, χάριν στήν καλή  τους προαίρεσι, ὡμολόγησε καί ὁ Χριστός αὐτούς, ὡς γνησίους Μαθητάς Του, ὡς πιστούς ἀκολούθους Του, μπροστά στόν Πατέρα Του, πού εἶναι εἰς τούς οὐρανούς ( πρβλ.Ματθ. ι΄  32-42).



Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἀξιώθηκαν, διά τῆς ὀρθοδόξου Πίστεώς των στό Χριστό καί  μέ τή Χάρι Του, νά γίνουν ἅγιοι, νά γίνουν τέλειοι, ὅπως ἀκριβῶς  ἁγιος καί τέλειος εἶναι ὁ Οὐράνιος Πατέρας μας.
Οἱ Ἅγιοι Πάντες  ἐγκολπώθηκαν τό Εὐαγγέλιον τῆς Ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ καί τό ἔκαναν «πρᾶξι». Πίστεψαν καί μέ πνεῦμα αὐταπαρνήσεως καί αὐτοθυσίας ἀκολούθησαν τά ματωμένα Χνάρια τοῦ Χριστοῦ. Οἱ ἅγιοι  πιστεύουν στό Χριστό καί ἀγωνίζονται ἐν Χριστῷ, νά φθάσουν στήν Κορυφή, στό Γολγοθᾶ, στό Θεό. Ἀκολουθοῦν τό Αρνίον ὅπου ἄν ὑπάγῃ (Ἀποκ. ιδ΄4). Οἱ Ἅγιοι Πάντες πολεμοῦν τόν κακόν τους ἑαυτόν καί  τόν κόσμον πού «ὅλος ἐν τῷ πονηρῷ κεῖται». Πολεμοῦν καί «τόν Δράκοντα, τόν Ὄφι τόν ἀρχαῖον, τόν καλούμενον Διάβολον καί Σατανᾶ, πού πλανᾶ τήν Οἰκουμένην ὅλην, καί νικοῦν αὐτόν διά τό αἷμα τοῦ Ἀρνίου καί διά τόν λόγον τῆς μαρτυρίας αὐτῶν καί οὐκ ἠγάπησαν τήν ψυχήν αὐτῶν ἄχρι θανάτου» (πρβλ. Ἀποκ. ιβ΄ 7-12). Ὁμολογοῦν, καί μέ τή ζωή τους, τό ὄνομα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ καί νικοῦν κατά κράτος τούς ἔχθρούς αὐτῶν καί φθάνουν στήν Κορυφή.
Ἕνας εἶναι ὁ δρόμος, πού ὁδηγεῖ στήν ἁγιότητα, στήν τελειότητα. Κι’ αὐτός ὀ δρόμος εἶναι ὀ Χριστός. Τό διακηρύσσει ὁ Ἵδιος και λέγει ὅτι «Οὐδείς ἔρχεται πρός τόν Πατέρα, εἰ μή δι’ ἐμοῦ. Ἐγώ εἰμι ἡ Ὁδός καί ἡ Ἀλήθεια καί ἡ Ζωή». Ὁ Χριστός ἐνσαρκώνει τήν Ὁδόν. Καί Ὁδός εἶναι ἡ ἀγάπη. Καί ὁ Θεός ἀγάπη ἐστι· καί ὁ μένων ἐν τῇ ἀγάπῃ ἐν τῷ Θεῷ μένει καί ὁ Θεός ἐν αὐτῷ» (Ἰωάν. ιδ΄6 . Α΄ Ἰωάν.δ΄16). Ὁ Χριστός εἶναι ἡ ὁδός, ἡ ἐνσαρκωμένη ἀγάπη, πού ὁδηγεῖ στήν ἁγιότητα. Τό Α , ἡ ἁρχή τῆς Ὁδοῦ καί τό Ω, τό Τέλος εἶναι ὀ ΧΡΙΣΤΟΣ καί μόνον ὅποιος πιστέψει στό Χριστό μέ ὅλη τή δύναμι τῆς ψυχῆς του, ἐγκολπώνεται τό Χριστό, ἐγκολπώνεται τήν ἀγάπη, ὁμολογεῖ τήν Πίστι του στό Χριστό, ἀκολουθεῖ τά ματωμένα Χνάρια Του, καί, ἐν Χριστῷ, πραγματοποιεῖ τόν τελικό τῆς ζωῆς του σκοπό, γίνεται ἅγιος καί τέλειος, θεός κατά χάριν.


Ἡ ἑορτή τῶν Ἁγίων Πάντων σημαίνει μίμησι τῆς ζωῆς τῶν Ἁγίων Πάντων. Ἐμεῖς μελετᾶμε τή ζωή τους; Μιμούμαστε τούς ἀγῶνες τῶν Ἁγίων; Ὁμολογοῦμεν τήν ὀρθόδοξη Πίστι μας στό Χριστό; Ζοῦμε εὐσεβῶς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ; Περιπατοῦμε ἐν ἀγάπῃ, ὅπως ὁ Χριστός;
Κύριε, ἀξίωσον καί ἠμᾶς, τούς εὐτελεῖς καί ἀναξίους δούλους Σου, νά ἐξέλθωμεν ἀπό τήν Βαβυλῶνα, καί, ὁμολογοῦντες Πίστιν εἰς Σέ τόν μόνον Ἀληθινόν Θεόν, νά προσκυνοῦμε καί, ἀσιγήτως, νά ὑμνοῦμε  τόν Πατέρα, Σέ, Κύριε,  τόν Υἱόν καί τό Ἅγιον Πνεῦμα, Τριάδα Ὁμοούσιον καί ἀχώριστον, εἰς πάντας τούς αἰῶνας. 









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου